Aktualności

11 marca 2023

Okulary VR / Laboratoria Przyszłości

W marcu klasa ósma rozpoczęła na lekcjach matematyki pracę z geometrią przestrzenną. Aby wyobrazić sobie figurę przestrzenną, rozpoznać ją pomocny jest widok z trzech stron: z góry, z przodu i z boku. Uczniowie najpierw szukali brył znajdujących się wokół nich, aby potem wykonać różne bryły z patyczków, a następnie w z brystolu. Aby wspomóc proces dydaktyczny wykorzystano podczas lekcji okulary VR zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

Okulary dały możliwość przenieść się dzieciom w świat 3D. Gogle VR pozwalały rozglądać się w wirtualnej rzeczywistości w zakresie 360 stopni, wykorzystując jedynie ruch głowy.

Uczniowie z wielkim entuzjazmem poddali się nowej technologii. Dzieci mogły zobaczyć różne obiekty z każdej strony siedząc bezpiecznie i wygodnie w ławce.

Z całą pewnością do okularów VR jeszcze wrócimy. Jeśli nie na lekcjach matematyki to historii, chemii, biologii, czy geografii.

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci #CentrumGovTech #MEiN #technologie #edukacja #nauka #EdTech #EduTech #szkoła #innowacje

Pięcioro uczniów siedzących w ławkach szkolnych, w klasie. Dzieci mają na głowach gogle VR.
Troje uczniów widzianych tylem, siedzących ławkach szkolnych, w klasie. Dzieci mają na głowach gogle VR. Przed dziećmi jest tablica multimedialna na której wyświetlana jest różowa figura przestrzenna