21 czerwca 2021
Kto powiedział, że szkoła musi być nudna?
W tym roku szkolnym uczniowie uczestniczyli w zajęciach: „Kodowanie i proste programowanie jako metoda wspierająca zajęcia rewalidacyjne”. Niestety przez nauczanie zdalne nie wszystkie treści mogły być realizowane w pełni. Podczas zajęć wykorzystane były roboty. Korzystaliśmy także z wielu stron internetowych.
Zajęcia miały na celu:
- Rozwój umiejętności uczniów w zakresie czytania, liczenia, obserwacji przyrody, troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo oraz zachowań społecznych.
- Wyposażenie uczniów w umiejętności posługiwania się algorytmami.
- Wzrost samooceny i kreatywności ucznia.
- Umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania.
- Rozwijanie czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia, czyli przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych, klasyfikowanie obiektów, formułowanie uogólnień typu to do tego pasuje itp.;
- Wspieranie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- Umiejętność współpracy w grupie.
- Dzielenie się swoją wiedzą z rówieśnikami.
- Zwiększenie zainteresowania programowaniem.
Roboty miały charakter edukacyjny, poprzez zabawę z robotem dzieci wchodziły w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, zdarzeń przyczynowo-skutkowych).
Dzieci potwierdziły, ze udział w zajęciach pomagał przezwyciężać trudności z matematyki oraz poszerzyć wiadomości z kodowania i podstaw programowania.
W przyszłym roku szkolnym zajęcia będą kontynuowane w obecnej formie wśród uczniów szkoły podstawowej oraz branżowej.
Agnieszka Chmielewska